پست الکترونیک

اکانت پست الکترونیک بطور پیش فرض ایجاد نمی شود، برای ایجاد اکانت، ابتدا می بایست درخواست برای ایجاد پست الکترونیک صورت بگیرد، بعد از حداکثر یک هفته از درخواست اکانت، اکانت پست الکترونیک ایجاد می شود و با ارسال پیامک اطلاع رسانی می شود. نحوه درخواست اکانت بدین شرح می باشد:
  • هیات علمی و کارکنان دانشگاه: با تکمیل نمودن فرم مربوطه از طریق سامانه اتوماسیون
  • دانشجویان دکترا و ارشد: پایان مهر ماه اطلاعات دانشجویان جدیدالورود وارد سامانه درخواست اکانت پست الکترونیک می شود، این عزیزان تا فارغ التحصیلی فرصت دارند درخواست خود را از طریق سامانه مذکور انجام دهند.  ...ادامه مطالب

بازیابی آدرس ایمیل کلیه کاربران از طریق لینک ذیل توسط خود کاربر انجام می شود این لینک در صفحه ورود به ایمیل هم موجود است، و نیاز به مراجعه حضوری به واحد انفورماتیک و یا تماس تلفنی با این واحد وجود ندارد:
https://mail.znu.ac.ir/login-rp-ra/acc-rcv

بازیابی رمز ایمیل کلیه کاربران از طریق لینک زیر توسط خود کاربر انجام می شود این لینک در صفحه ورود به ایمیل هم موجود است، و نیاز به مراجعه حضوری به واحد انفورماتیک و یا تماس تلفنی با این واحد وجود ندارد.
https://mail.znu.ac.ir/login-rp-ra/pass-rcv

طبق قوانین دانشگاه زنجان، اکانت ایمیل دانشجویان، در دامنه ی znu.ac.ir تا زمانی که دانشجوی دانشگاه زنجان هستند، فعال است و بعد از فارغ اتحصیلی دانشگاه زنجان هیچ تعهدی نسبت به نگه داری آن ندارد. اکانت ایمیل دانشجویان حداقل شش ماه بعد از فارغ اتحصیلی فعال خواهد بود و بعد از این مدت در چندین نوبت ایمیل اخطاری با مضمون غیر فعال شدن اکانتشان دریافت خواهند کرد که اگر مایل به داشتن اکانت ایمیل آکادمیک باشند، می توانند آن را در دامنه جدید alumni.znu.ac.ir درخواست نمایند.  ...اطلاعات بیشتر
راهنمای استفاده از سامانه ها

سامانه های معاونت آموزشی

  • سامانه گلستان
  • سامانه آموزش مجازی

سامانه های معاونت دانشجویی


سامانه های معاونت اداری مالی


سامانه های معاونت پژوهشی


سامانه های معاونت نظارت و ارزیابی


سامانه های روابط عمومی


سامانه های مرکز فناوری اطلاعات

اکانت ها (حساب کاربری)

حساب‌های کاربری برای افراد ذیل تعریف می‌شود:
  • اعضای هیات علمی
  • دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاه که در حال تحصیل می باشند
  • کارمندان دانشگاه
  • دانشجویان مهمان
  • استادان مدعو
به سایر افراد در صورت درخواست واحدهای ذیربط و موافقت مرکز حساب کاربری موقت داده می شود. اطلاعات بیشتر ....

در حال حاضر دانشجویان گرامی باید به کارشناس انفورماتیک دانشکده خود مراجعه نمایند. کارکنان و اعضای هیات علمی نیز با شماره داخی 2379 تماس بگیرند

کاربران شبکه دانشگاه، از طریق سامانه تغییر رمز می توانند اقدام به تغییر رمز خود نمایند.

  • حساب‌هاي کاربري دانشجويی در تمام مقاطع تا هنگام فارغ التحصیلی یا لغو مجوز تحصیل در دانشگاه فعال مي‌باشد.
  • حساب‌هاي کاربري کارمندان و اعضای هیات علمی تا هنگامي كه در استخدام دانشگاه هستند، معتبر است.
  • حساب‌های کاربری اساتید مدعو در هر نیمسالی که در حال تدریس باشند، فعال خواهد بود.
  • حساب كاربري دانشجويانی که ارتباط آنها با دانشگاه به طریقی غیر از فارغ التحصیلی ( اخراج، محروميت، انصراف، جابجايي و ..) به پايان برسد، حداكثر تا یک ماه پس از تاريخ قطع ارتباط فعال خواهد بود.
  • حساب کاربري افرادي كه بطور موقت با دانشگاه قرارداد دارند با ارائه نامه مبني بر تمديد قرارداد از واحد مربوطه، به مدت يكسال قابل تمديد خواهد بود.
  • .

    جهت اطلاع از پهنای باند و حجم اختصاص یافته به حسابهای کاربری به این آدرس مراجعه فرمایید

    درصورت داشتن بسته پشتیبان، سامانه اکانتینگ بصورت خودکار از آن استفاده خواهد کرد و در غیراینصورت باید تا زمان شارژ مجدد آن صبر کنید.
    نحوه تخصیص بسته پشتیبان:
    در ابتدای هر ترم، بسته اینترنت پشتیبان برای دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی بر طبق مصوبه شورای انفورماتیک دانشگاه فعال می‌گردد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه فرمایید

    آدرس سایتهایی که از طرف اساتید راهنما به واحد انفورماتیک اعلام می‌شود(مشاهده لیست سایتها در اینجا)، بدون نیاز به ورود به اینترنت(hotspot) در دسترس هستند. در صورت نیاز به دانلود از آدرسهای فوق حتماً از hotspot خارج شوید تا بتوانید بدون محدودیت از آن‌ها دانلود نمایید.

    سرویس وایرلس

    داخل گوشی به قسمت تنظیمات wi-fi رفته و در قسمت networks اسامی آنتن ها مشخص شده آنتنی . آنتنی را که سیگنال قویتری دارد را انتخاب کرده و روی دگمه اتصال فشار دهید تا به آنتن مربوطه وصل شوید. توجه داشنه باشید که جهت اتصال به آنتن های وایرلس داخل دانشکده احتیاج به هیچ اکانتی ندارید. .... اطلاعات بیشتر

    جهت اتصال به آنتن های شبکه، شما احتیاج به هیچ اکانتی ندارید، بعد از اتصال به آنتن جهت استفاده از شبکه داخلی دانشگاه نیز احتیاج به هیچ اکانتی نمیباشد. فقط هنگام استفاده از شبکه جهانی اینترنت شما باید از همان اکانت اینترنتی خود، که به همین منظور برای شما تعریف شده است استفاده نمایید.

    داخل گوشی به قسمت تنظیمات wi-fi رفته و در قسمت networks اسامی آنتن ها مشخص شده آنتنی . آنتنی را که سیگنال قویتری دارد را انتخاب کرده و روی دگمه اتصال فشار دهید تا به آنتن مربوطه وصل شوید. توجه داشنه باشید که جهت اتصال به آنتن های وایرلس داخل دانشکده احتیاج به هیچ اکانتی ندارید. .... اطلاعات بیشتر

    شما ابتدا باید اول به یکی از آنتن های موجود در ساختمان متصل شوید سپس جهت ورود به اینترنت، وارد سایت هات اسپات شده و لاگین نمایید.آدرس سایت هات اسپات : https://hotspot.znu.ac.ir

    این پیغام مربوط به اتصال به وایرلس نمی باشد. برای اتصال به آنتن به هیچ اکانتی احتیاج ندارید ، این پیغام فقط هنگام استفاده از شبکه اینترنت صفحه هات اسپات نمایش داده می شود و از شما تقاضای درج اکانت به صورت صحیح می شود. همچنین توجه فرمایید که حتما هنگام درج نام کاربری و رمز، زبان صفحه کلید شما به حالت انگلیسی باشد.

    وبگاه دانشگاه

    وبگاه دانشگاه زنجان بصورت پورتال یکپارچه توسط مرکز انفورماتیک برنامه نویسی و راه اندازی گردیده است و جهت بروز رسانی وب سایت های مختلف، رابطینی که در حوزه های مربوطه مستقر می باشند، تعیین گردیده اند. بروز رسانی وب سایت های اعضای هیأت علمی نیز توسط خود اساتید صورت می گیرد.

    لیست نمایندگان بروز رسانی محتوای وب سایتها و همچنین راهنمای تلفن واحدها در این صفحه قابل مشاهده است.

    واحدهای ستادی، دانشکده ها و زیرمجموعه های آنها، درصورت عدم تامین نیازمندی های موردنظر با امکانات مشروح ذیل، می تواند نسبت به طراحی و پیاده سازی وب سایت خود بصورت مستقل اقدام نموده و پشتیبانی آن را عهده دار شوند .... ادامه مطلب

    سرویس VPN

    جهت دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی تهیه شده توسط کتابخانه مرکزی دانشگاه، از خارج شبکه دانشگاه می‌توانید از سرویس VPN استفاده نمایید.
    برای استفاده از سرویس مذکور .... اطلاعات بیشتر